Alla inlägg under juni 2011

Av Matilda - 29 juni 2011 23:25

Hejsan alla!


Igår så var det min söta lilla katts födelsedag!!

Jag vaknade av att mamma väckte mig o sa att lizzie låg bakom soffan o var rädd!

Så jag gick upp o fick ta ut henne från soffan o prata med henne o ge henne en vitamin!

Jag upptäckte senare att hon var rädd för min andra katt zezar!

hon blev bra o jag, mamma o min bror skulle gå till coop men då träffade vi på mina kusiner i parken, dem hade cyklat från bara till hit! VARMT!!

Vi kunde ju inte stanna för vi hade ju redan bestämt att vi skulle till coop!

Inne på coop så gick vi först o kollade efter shorts till mig o en keps till simon!

Jag hittade inte några shorts men jag hittade den här tröjan!   Vi hämtade även ut mediciner till mamma! Och min bror hittade en star wars keps o en bakugan tröja!

Vi gick hem men då var inte mina kusiner kvar  

Där hemma väntade vi bara på pappa för vi skulle ju sjunga för lizzie!

När pappa kom hem så sjöng vi för henne o vi gav henne lite presenter!

Vi gjorde även en tårta den innehöll bröd, jag tror att där var räkost,ost, skinka,kaviar o lite kattgodis över!

Ville bara visa hur stor vår tjej har blivit!

Här kommer bilder på när hon var liten:

  Kanske en fluga??   Mys med nallen!   Skönt o ligga på spikmattan??

Ja hon var så söt då men hon är fortfarande lika söt!

Här kommer lite bilder på den stora tjejen!:

  Lizzies tårta!   Hmmmm......

  Mums med tårta!   När hon leker med sin nya leksak! Och man ser hennes nya sele lite granna!   Hennes nya halsband med möss!

   När jag o lizzie är ute på balkongen med den nya selen!

  När hon ville in från balkongen!

AHHHHHH hon o Zezar är sååååååååå söta!!!!!

Älskar er!  

Älskar även min underbara fågel pelle!  Önskar att min andra fågel skulle varit här!Första advent år 2010 fick vi avliva vår fågel anki pågrund av att hon knappt kunde andas!Hon tryckte upp sin näbb mot gallert så hon kunde få luft o då sa mina föräldrar att det bästa var att avliva henne för då har hon det bäst!

Visst man tycker det är bara en fågel.....MEN jag grät så mycket för man älskar ju även dem lika mycket!

Det märks knappt att jag saknar henne men jag saknar henne väldigt mycket! 

Jag hoppas bara att hon mår bra!(fast det låter konstigt)!    

 Nä nu ska jag sova!


//Mannie!

Av Matilda - 26 juni 2011 21:46

tjenixen pellixen allihoppi!!


Jag bloggade inte igår för jag hade inte tid,för jag tillbringade hela dan i höllviken

Jag berättar nu:Det började med att pappa kom in o väckte mig, jag gick upp o åt frukost o gjorde vid mig! kl 12 åkte vi till konsum o handlade korvbröd o räkost(som vi skulle ha o äta när vi skulle fiska) vi köpte även frusna räkor som vi skulle ha när vi skulle meta!

När vi kom dit letade vi upp en plats där vi kunde sitta o fiska!

Vi tog ut våra filtar o satte våra grejer på filtarna för det blåste jättemycket!

Vi hade tänkt sätta på räkorna på kroken men det gick inte för dem var genomfrusna så vi fick lägga dem i en burk med kaffe så dom skulle tina!haha!!

Det var rätt så kallt där så både jag o min bror drack varm choklad hela dan!

Vi la bara spöt på kanten o väntade på om det skulle komma någon fisk men det kom ingen 

Vi drog upp linan o då såg vi att fiskarna hade ätit upp räkorna!!

När jag fiskade så fick jag bara upp tång, när jag skulle ta bort det så råkade jag dra kroken rakt in i mitt finger hehe....AJAJAJ!!

Här kommer lite bilder:

 

Påväg till höllviken!

  Jag på bryggan

  

En fin bild på mig!

  

ooooo

  kast....

  När jag fiskar

  En liten tam kråka som väntade på mat!

  Jag påväg hem!

 

Idag hände:Mamma väckte mig, jag åt frukost o gjorde vid mig!

Vid halv ett stack vi till sallerupsdammarna där vi först gick o köpte ett fiskekort sen gick vi o kollade efter en plats o sitta på, vi gick ut på en brygga o började fiska direkt efter en stund så gick vi o åt varsin macka o drack varm choklad!

När kl var runt fyra packa vi ihop o gick lite längre bort till en annan brygga där såg vi jättestora laxar där var ca 8 st men fick vi nån??

Nänä vi ska inte få någon....

medans vi kämpade för att få en enda fisk så ser vi på andra sidan av dammen att ett par inte svenska personer får över 5-6 fiskar på bara några minuter

men när vi gick förbi för att gå på toa så ser vi att dem står o metar men det får man ju inte!

Så då blev jag jättearg!  

jaja nu kommer lite bilder:

  Så stod jag direkt när vi hade kommit!

  jag fiskar

  fiskar igen

  o nu fiskar jag igen

           

Lite bilder på när jag försöker få fisk!

  Bild på en liten fisk!

  Så ser det ut när fiskarna har varit på vattenytan!

  En bild på mig!

  Och en bild på min bror fast där har han ingen flytväst!

Men annars har han flytväst hela tiden!

 

Den här helgen har varit väldigt rolig, vi fick ingen fisk men vi fick väldigt bra väder o mycket frisk luft!

Vi stack där ifrån kl 20:00 så vi hade inte ätit någon middag så vi åt på burger king HAHA!!

 

Krammar

//Mannie  

 

Av Matilda - 24 juni 2011 22:23

Hallo allihopa!  


Ja idag var det midsommar!!

Vid Halv 2 tiden så åkte vi till Sibbarp-tivoli!

Vi gick runt o kollade på marknaden en stund o då träffade jag min faster o min kusin!  

På marknade så kunde man köpa 14 sockar för 100 kr...

Här kommer bilder på mina 3 par(det är 2pack)!

      Jag tog även en boll med en sån klo!

  Vi ville vinna ett sånt kexchoklad så vi gick o spelade men det gick inte o få något men då gick vi o provade på ett sånt chokladhjul där man kunde vinna antingen ett vanligt stort marabou eller ett stort marabou swezernöt så min pappa frågade min bror vad han ville ha för nummer o då sa han nummer 13??

Så vi stoppade i en peng i nummer 13-53 o han VANN!

Han fick välja vad han ville ha för choklad!

Han som stod där inne sa: vill du inte ha ett gosedjur istället??haha!

Då sa min bror:jo....

Men då så sa både jag,pappa o min mamma att han skulle ta choklad istället för det var ju faktiskt det han vann!!

Så vi tog ett vanligt Marabou !     Där var 20st!!  

När vi kom hem så lagade vi midsommar mat MUMS!

Efter en stund så åt vi jordgubbar med glass eller socker i grädde!     det är allt som är kvar!   Ett hjärta  

Vi gick igenom lite fisk-saker (efter maten) som vi köpt o lite saker eller snarare mycket saker som pappa har haft väldigt länge!

Mamma o pappa sa att om det är fint väder imorron så ska vi ut o fiska! JIPPI!

   

Jag                                       pappa                                  haha!!

Just nu sitter min katt så här o kollar på tv!haha!!  

  Såååååååååååå söttt!


Ska snart lägga mig!


Kramkram

//Mannie!  


ps. glömde skriva glad MIDSOMMAR!<3


Av Matilda - 22 juni 2011 12:56

Tjenixen alla!!!


Idag har jag inte gjort något speciellt bara lämnat min bror på dagis, städat mitt rum, vikt tvätten o fixat diskmaskinen för allt det kan min mamma inte göra för hon mår skit!!

 

Förlåt att jag inte har lagt ut bilderna , jag har bara inte haft tid!

Men nu kommer bilderna från min skolavslutning som jag tog i fredags! 

      

  Min outfit!<3

  It´s me!   ZOEY!<3   KIRA!<3   KARRO!<3   YOSHI!<3   Zoey and Kira!   Snyggt kort??   My friends!<333   Kira and Yoshi! 

Karro and Kira! 

  Kira and Karro again!<33   Zoey and Yoshi!<33   Kira and Karro again and again!   You are all so cute!  

 

Där var bilderna på mina Vänner!!

Hoppas vi alla ses på SOMMARLOVET!!

 

KRAMAR

//Mannie!!  

Av Matilda - 21 juni 2011 19:03

Halloj allihopa!  


Idag har lillbrossan varit på skånesdjurpark, o jag tog det bara lungt o satt lite vid datan o tittade på tv!  

Han slutar egenligen kl 3 men idag slutade han kl 4!

När vi hade hämtat han så stod vi utanför dagis en liten stund o pratade med denice!

När vi kom hem så åt vi mat (falukorv blev det idag)!

Jag gick sedan in o renbädade min säng o ska alldeles strax gå in o duscha o sen ska jag bara ta det lungt....    

Nä nu går jag Hejdååå!!

//Mannie!  

Av Matilda - 20 juni 2011 10:13

Tjenatjena!


Kom hem för 45min sen, har lämnat min bror på dagis för mamma klarade inte av det.....

När jag kom hem så kände jag för att städa lite så jag gick in o städade på mitt o simons rum o sen så tömde jag o fyllde diskmaskinen!


Så nu slipper mamma det  


Har suttit vid datan nu i en halvtimme o läst lite bloggar o lite sånt,

Nä nu ska jag titta lite på tv!


Baybay!

//Mannie!  

Av Matilda - 19 juni 2011 22:21

Hejhej  


har inte bloggat för har varit iväg o lite sånt!


Idag hände: pappa väckte mig kl 10 för jag skulle följa med min lillebror på kalas!

Sen när vi kom hem så åkte jag o min bror sparkcykel en timme eller mer, vi gick upp o åt mat o sen sa mamma att alla skulle städa, kl var då 18:30 o vi var klara med lägenheten kl 19:30!

Jag satte mig o spelade kort med pappa(idioten hettte det) sen spelade jag dam med mamma en stund för hon kunde inte så länge för hon har jätteont i ryggen....

Mamma Hoppas du kryar på dig !puss  

Nu sitter jag o tittar på tv o bloggar haha!!


Hejdååååå!

//Mannie!  

Av Matilda - 18 juni 2011 20:48

hejhej!!  


Idag jag var jag, simon o mamma på gårdsfesten, vi åt lite tårta o drack lite saft, pratade lite sen gick vi hem en stund.....

Vi gick ner där igen 10 min innan en "clown" skulle komma han var ju rolig haha.....

Efter det så köpte vi vars ett grillspett o potatissallad!  Sedan kom pappa hem från jobbet.

Vi gick upp men sen så gick jag o simon ut igen till gårdsfesten, vi åt chokladboll o drack en fanta o sen stack vi o åkte sparkcykel en stund o nu sitter jag här vid datan!!


Lade aldrig ut bilder igår.....  

Man ska lägga in bilderna på datan med en sån sladd men det blev aldrig av för jag tittade på film till kl 23:00!

Men ska nog göra det imorron!  


Nu ska jag ta en cola o sitta vid datan o spela lite spel!  


Hejdåå

//Mannie!  

 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

För musen över min kitty och ha ljudet på:)

Besöksstatistik

Omröstning

Vad är det roligaste med att skolan har börjat??
 Träffa kompisarna!
 Träffa lärarna...
 Att se den där killen igen som man längtat efter hela sommaren (som jag)
 Alla läxor!
 Skolmaten....
 Stolarna?
 Rasterna!
 Alla nya som har börjat!
 Dem långa lektionerna!!
 Att prata skitsnack med kompisarna!!!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards